Kynologický klub Zlaté Moravce
Posledné články
· Ďalší "poľovník" sa ...
· Na zamyslenie...
· Náš nový člen rodiny.
· Kde sa drevo rúbe, t...
· Kto mi vycvičí môjho...
Prihlásenie
Meno Heslo
Zabudli ste heslo?
Pre získanie nového
Kliknite sem.


Posledné 5 fotky
Štatistiky
· Hostí Online: 2

· Členov Online: 0

· Registrovaní členovia: 140
· Najnovší člen: Richard



· Tém vo fóre: 2
· Príspevkov vo fóre: 29
· Novinky: 126
· Články: 20
· Súborov na stiahnutie: 44
· Fotky: 1275
· Shoutbox správy: 1994
· Komentáre: 1579
Štatistika prístupov

Google PageRank
Čipovanie psov
Iné
Keďže včera sme na cvičáku rozoberali túto tému a kolegyňa mi následne poslala dostatočné dôkazy na to, aby som vzal na vedomie, že čipovanie psov na SK je povinné, začal som sa trochu touto témou dnes zaoberať. Nebudem vypisovať siahodlhý článok, miesto mňa to už napísali iní, takže len sa týmto pripájam k množine nesúhlasiacich občanov a chcem vyjadriť svoje pohoršenie nad tým, že poroba, nesloboda a zotročovanie občanov dosiahlo ďalší level.
Každý argument povinného čipovania kompetentných je vyvrátiteľný množstvom protiargumentov premýšľajúcich ľudí s vlastným názorom, takže kto chce, sa v danej problematike rýchle zorientuje a kto nie, tomu je zbytočné čokoľvek radiť.
Pre záujemcov dávam do pozornosti nasledujúci článok.
POVINNE_NECIPOVANIE_PSOV
Ak Vás problém zaujal, nezabudnite si prečítať aj veľmi plodnú diskusiu pod článkom.
Kto by sa chcel pridať k tým, ktorí si chcú zachovať aspoň trošku vlastnej slobody a hrdosti, nech si pozrie a prípadne podporí aj petíciu:
Zrusenie_povinneho_cipovania_psov

Ostatní žite spokojne ďalej a tešte sa, však dááko bude...










Paluška
Komentáre
#1 | jopal dňa March 04 2013 16:03:54
I toto som nasiel...:
"Nařízením Evropského parlamentu a Rady č.998/2003/ES ze dne 26. května 2003 o veterinárních podmínkách pro neobchodní přesuny zvířat v zájmovém chovu a o změně směrnice Rady 92/65/EHS , které vstoupilo v platnost dne 3. července 2004, jsou stanovena pravidla identifikace některých druhů zvířat ( mj. psů) jako jedna z podmínek pohybu zvířat mezi členskými státy EU a z třetích zemí a to tak, že po přechodné osmileté období od účinnosti nařízení tj. do 3. července 2011 , je zvíře považováno za identifikovatelné, pokud má zřetelně čitelné tetování nebo elektronický systém identifikace (dále jen "čip"), po této lhůtě bude zvíře považováno za identifikovatelné pouze v případě, že bude označeno čipem.
Jestliže zvíře necestuje mezi členskými státy nebo do třetích zemí, toto nařízení se na něj nevztahuje."

"...Čip nie je malý ako zrnko ryže, aj tu klamú - je dlhý 12 mm, čo sú aspoň 4 zrnká ryže. Je to predmet pre malé plemeno psa, napr. čivavu asi tak veľký, ako je pre človeka veľký horčičný pohárik."

... a mnoho inych zaujimavych prispevkov v diskusii na stranke peticie...
#2 | jopal dňa March 05 2013 12:27:53
Pokial by niekto myslel, ze posledny obrazok v clanku je nadneseny a chce vediat viac, nie len si tukat po cele, nech sa paci: http://www.scribd.com/fu...v8fs6mk5bd. Ma to sice 92 stran, ale ak sa dostanete po stranu 20, uz budete citat dalej urcite...
#3 | smire dňa March 05 2013 13:03:20
Ja som si dal začipovať psov už na jar minulého roku, aj keď to ešte nebolo povinné. Urobil som to po prvé aj preto, že vyšiel nový zákon a urobiť by som to musel tak či tak, aj keď samozrejme, nikto to poriadne nevie skontrolovať a po druhé, že som išiel v lete so psami na dovolenku na Liptov a chcel som sa poistiť, keby my psi ušli v neznámom prostredí, dali by sa s pomocou čipu nájsť. Aj keď, samozrejme, záleží na dobrej vôli nálezcu, že psi po nájdení zavedie k veterinárovi alebo do útulku, kde majú čítačku na čipy a budú ma potom vedieť nakontaktovať, pretože čip nie je, ako som si pred tým naivne myslel, GPS a nebudem ich sám môcť vyhľadať cez satelit. Samozrejme, moji psi majú aj známku, podľa ktorej sa pes tiež vie identifikovať, ale tú má Bady už tretiu, pretože dve už stratil a tretiu stratil tiež, ale podarilo sa mi ju nájsť na dvore. Pri čipe mám istotu, že ho pes nestratí. Takže na tej dovolenke som pokojnejšie spával, aj keď je to len pocit, ale som predsa len radšej, že psi sa dajú identifikovať viacerými spôsobmi, keby mi nedajbože niekam zabehli. Zdravotné problémy nemali po začipovaní žiadne a čip nedokážem pod kožou ani nahmatať, taký je malý, aj keď viem, kde je umiestnený. Ja proti začipovaniu nemám výhrady a čo robia ostatní psíčkari, to je ich vec a nemienim to ani nijako riešiť, tak ako neriešim, či si psov dajú zaočkovať, odčerviť alebo odblšiť. Sú to ich psi a oni sú za nich zodpovední, okrem samozrejme členov nášho klubu, kde sú určené jasné pravidlá, ktoré sa musia dodržať.
#4 | prvacik dňa March 05 2013 21:29:41
Peťo súhlasím s tebou.
#5 | miro dňa March 12 2013 21:09:42
Ak je čipovanie dobrovolné, tak je to ok,ale povinné? Veď je to ko.....a ako voda v koši. Niektorých "ludí" nedonuťime psa ani zaočkovať a odčerviť a ako ich chcú kompetentný donútiť k čipovaniu...
#6 | smire dňa March 13 2013 07:15:37
Ja viem zatiaľ len o jedinom spôsobe kontroly. V TV dávali, že keď príde nezačipovaný pes k veterinárovi, veterinár je povinný to nahlásiť a sú za to pokuty. Ale 90% psov k veterinárovi nechodí, či to chcú aj ináč kontrolovať to neviem. Aj keď na mestských úradoch je evidencia psov asi najlepšia, tam však nevedú záznamy o čipovaní psov. Skontrolovať by sa to dalo, zobrať si z mestského úradu zoznam psov a chodiť od domu k domu a kontrolovať každého psa. Kto by to však robil? Ludia chodia aj do práce a nie každý je zastihnuteľný. Kontrola podľa mňa nie je domyslená, stanovené sú však pokuty. Ale v poslednom čase som si všimol, že to často dávajú v TV a stále dokola omielajú o pokutách. Asi tak chcú donútiť ľudí aby si začipovať psov dali, zo strachu s pokút.
#7 | jopal dňa March 13 2013 19:41:21
Dnes sa v jednej firme o tom bavili, (pricom som mal prispevok az nakoniec akohrob ). Jednoznacne odsudzovali cely pocin a snahu vlady to celoplosne nutit. Najcastejsie padal nazor, ze je to ryza pre veterinarov. Nie som pravnik, ale tvrdili, ze bude problem to pripadne kontrolovat. Pes, pokial je na dvore, do dvora nikoho pustit nemusim a ak by nahodou aj ano, stale mozem prehlasit, ze pes nie je moj. Vo vacsine pripadov ak sa pes strati, vrati sa domov sam (pokial to nie je 100 km od domu.) Ak sa nevrati:
1. Preslo ho auto
2. Ukradli ho
3. Strelili ho polovnici
Predpokladam, ze tu mu cip nepomoze ani v jednom pripade.
Takze jediny dovod ma napada co spomenul smire, cudzie prostredie, najde ho nejaky poctivec a ma zaujem vratit ho majitelovi. (Tiez dost krkolomna kombinacia, ale dobre. hmm)
Este ma napadla jedna moznost, niekto vyhodi psa na ulicu, lebo ho nechce. Hm a ked sa zisti majitel, nasilu sa mu vrati spat, nabuduce sa ho zbavi dokladnejsie...
#8 | prvacik dňa March 14 2013 20:26:11
A sme doma. Nepustiť kontrolu do dvora, tvrdiť že pes nie je môj, že mi ušiel, že ho ukradli, že ho prešlo auto. Ak mi pes dohryzie dieťa, tak isto majiteľ povie, že pes nieje jeho, Ale ak sa mi podarí psa ktorý ublížil môjmu dieťaťu chytiť, tak ak by bol čipovaný, tak dokážem maiteľovi psa, že ho nezabezpečil ako mal. Ale ok. Pes nieje jeho. Psa mu prešlo auto, psa zastrelili polovníci. Hlavne že nezodpovedný majiteľ psa sa bude cítiť slobodne lebo on sa slobodne rozhodol psa nezačipovať a slobodne sa rozhodol smiať do tváre poškodenému dieťaťu a tvrdiť že pes nebol jeho, že to bol iný pes lebo jemu psa prešlo auto a podobne. Netvrdím, že čipovanie psov je nejaká geniálna vec, že nikto nič lepšie nevymyslel a ani netvrdím že ho budem propagovať. Len nechápem že toto je vec, ktorá by mala otriasať spoločnosťou. A môj odkaz tým "slobodným" ktorí by najradšej žili bez akýchkoľvek pravidiel. Nech si každý stráži svojho psíka, nech sa každý o neho stará tak aby ani jemu a ani on nikomu neubližoval a nemusí byť vymýšľaný zákon na čipovanie psov. Môj názor je možno trochu opzičný ale nebavia ma reči o slobode ak nie sme ochotní dodržiavať určené pravidlá ( teraz myslím všeobecne pravidlá pre slušnú spoločnosť ) a uvažujeme v súvislosti s ochranou psa pred čipovaním nad tým ako sa vyhnúť dodržiavaniu zákona. Tak je to na slovensku zo všetkým. Nielen pri čipovaní psov. Hráme sa na demokratov a slobodných ľudí. No slobodu vnímame ako slobodu, len pokiaľ my chceme robiť čo chceme. Ale pokiaľ sa stane nejaká krivda nám tak sa veľmi rýchlo obraciame na všetky možné orgány a inštitúcie so žiadosťou o pomoc lebo " vraj " nám mimoriadne záleží na dodržiavaní zákonov. Ďakujem za pozornosť a prajem pekný večer.pes_cmuk
#9 | jopal dňa March 15 2013 09:40:23
Uz s tvojou prvou uvahou nesuhlasim: "...ak mi pes dohryzie dieta..." Tento problem ziadne cipovanie nevyriesi. Ak ti pes dohryzie dieta, byva z vacsej casti chyba psovoda (i ked mnohokrat zato moze prave rodic, ktory si mysli, ze pes je plysovy macko a rozmaznany fagan ho moze tahat za usi, pichat mu do oci, ci strkat drievko do nosanervy). Doteraz mne zname pripady ublizenia psov na zdravi, mali vzdy znameho majitela, pretoze pes neublizi bez psovoda, alebo ak je mimo vlastneho uzemia. Nepochopil som ale dost velku cast tvojho prispevku, alebo ty mojho? No ja naopak tvrdim, ze su vymyslene daleko genialnejsie veci, ako je cipovanie, hlavne co sa tyka tych tvojich prikladov (vlastne len jedneho). Napriklad taky vycvik. Ak sa psovi zodpovedne venujes, nema ti preco utekat, ci napadat deti. A dakujem pekne za taku utechu, ze viem identifikovat majitela, ktoreho pes ma dohryzol. Uz si potom moze cely cip vies co! Tiez sa nezastavam, ci nesirim nazor, ze by sa malo zit bez akychkolvek pravidiel. Pravidla su dane a myslim ze dobre. Len ich dodrziavanie a pripadna vymozitelnost prava kdesi viazne. A preto, ze niekto si nerobi svoju robotu tak, ako by mal, vymyslaju sa stale nove a nove obmedzenia, ktore sa v konecnom dosledku dotknu len tych slusnych, pre ktorych su aj tak zbytocne. A sposobovat zbytocnu bolest psovi, tahat dalsie nezmyslene peniaze z uz aj tak zbedaceneho, neunosnymi danami zatazeneho naroda celou svojou bytostou odsudzujem. A to, ze niekto nie je ochotny dodrziavat uz existujuce pravidla, by sa malo riesit inac, nie vymyslanim dalsich a dalsich vyslovene blbych zakonov, nemyslis? Tvoje uvazovanie a priznavam aj velkej casti naroda ma desi. Vies preco, lebo tu vobec nejde o psov. Ide v konecnom dosledku o to, ze vsetky a este aj daleko zavaznejsie a logickejsie argumenty sa daju v buducnosti pouzit na to, aby sa takto zacali oznacovat aj ludia. Oznacime ich (neverim ze budes stat v rade ako prvy) a v pripade "neposlusnosti" ich jednoducho vypneme. Uz dnes je velka cast naroda tak vymleta, ze pri spravnej kampani v mediach ich nebudeme stihat "znackovat".
#10 | prvacik dňa March 15 2013 15:39:02
Vyjadril som svoj názor. Svoj názor opieram o všeobecný postoj našej spoločnosti k rešpektovaniu zákonov. Tu zas čítam, že pohryzené dieťa je podľa teba rozmaznaný fagan. Nebudem tu zas dlhú dobru reagovať, pretože sa tu snažím reagovať zmysluplne nie emocionálne. Mám proste iný názor na vec ako ty a napriek tomu tomu tu nepoužýívam na podporu svojich názorov smailíkov typu Shock, Angry, nervy, mur, Myslím že mne stačí napísať to čo si myslím.
Pridať komentár
Pre pridanie komentára musíte byť prihlásený.
Hodnotenia
Musíte byť zaregistrovaný, aby ste mohli hodnotiť.

Prosím prihláste, alebo sa zaregistrujte.

Zatial nikto neohodnotil tento príspevok.
Meniny

Dnes má sviatok
Reklama
2,588,581 návštev Canine by Harly